مهمترین عوامل نابودی زمین

پیشگویی ها و احتمالات بسیاری تاکنون در مورد نابودی زمین ارائه شده که می توان به سیل عظیم، برخورد شهاب سنگی بزرگ با زمین، انفجاری هولناک و … اشاره کرد. نابودی زمین به ۴ عامل اصلی بستگی دارد. در حقیقت عوامل نابودی زمین به این موارد مرتبط است.

  • انسان

این تنها یک پیشگویی نبوده بلکه کاملا اجتناب ناپذیر می باشد. هرچند امروزه بیشتر از ۷ میلیارد نفر روی زمین زندگی می کنند ولی انسان ها بعد از یک میلیون سال به شکل فعلی درآمده و تا قبل از پیدایش بشریت زمین محل زندگی میمون های عظیم جثه ای بود که چندین میلیون سال در زمین زیست داشتند. تکامل ممکن است در گونه های انسان سریعا روی دهد و انقراض انسان بعد از میلیون ها سال یک احتمال قوی است. همانگونه که زمین در حال تغییر است، فشار روی گونه های مختلف نیر بیشتر شده در نتیجه زیست روی زمین برای انسان و تمام موجودات دشوار خواهد شد. در این شرایط جهش های ژنتیکی تصادفی روی داده و به طور کلی انقراض انسان دور از تصور نیست و وضعیت زیست روی کره زمین به نحوی می شود که انسان به سمت نابودی کشیده شده و بارها این موضوع را با چشم دیده اید. البته باید اشاره کرد انسان هم در ایجاد محدودیت ها و نابودی زمین نقش دارد و در این بین می توان به سلاح های هسته ای، شیمیایی و بیولوژیکی اشاره نمود. به این ترتیب انسان ها خودشان موجب نابودی زمین و انقراض بشریت هستند. با توجه به بررسی ها این موضوع خیلی هم عجیب نیست. در نهایت به گفته دانشمندان انقراض انسان پایان جهان برای بشر می باشد.

  • گرمای سوزان خورشید

تصور کنید گرما در اثر تابش سوزان خورشید بیشتر شود و خورشید از لایه هیدوژنی اش خارج گردد یا با هلیوم همراه گردد. این شرایط افزایش تولید انرژی و گرمای سوزان را به دنبال دارد. این رخداد خورشید را به یک غول سرخ هلیومی تبدیل کرده و همه چیز ذوب می شوند. به این ترتیب هیچ موجود زنده و غیرزنده ای روی زمین سالم نخواهد ماند. زمین به سطحی پر از گرد و غبار تبدیل می شود و هر چیزی از سنگ گرفته تا موجودات زنده را از بین می برد.  با توجه به بررسی های صورت گرفته کوچک ترین تغییر در خورشید موجب نابودی زمین به طور ناگهانی یا تدریجی می شود. در نهایت از سیاره زمین چیزی باقی نمانده و خورشید هم به ستاره کوتوله سفیدی تبدیل می شود که در اطراف فضا شناور می ماند.

  • خشکی اقیانوس ها

در گذشته های بسیار دور زمین را اقیانوس هایی وسیع و گسترده فرا گرفته بود و زمین همانند یک سیاره کاملا آبی شناخته می شد. ولی آب اقیانوس ها تا ابد جاودانه نبوده و از آن جا که آب حیات بشریت را تامین می کند در صورت نبود آن روی کره زمین انقراض بشر رخ می دهد. با تابش اشعه سوزان خورشید روی آب های موجود در کره زمین به تدریج از میزان آن کاسته شده و این امر نگرانی انسان ها را به دنبال دارد. احتمالا در آن زمان تنها موجوداتی جان سالم به در ببرند که در ابرها زیست دارند و مطابق این نظریه این شرایط از عوامل نابودی زمین و بشریت محسوب می شود.

  • برخورد یک جسم عظیم با زمینگرما

همانطور که می دانید در فضای کهکشانی هر اتفاقی ممکن است برای زمین روی دهد و تا به حال مطالعات بسیاری در این زمینه انجام شده و هنوز مشخص نیست کدام یک از این احتمالات به واقعیت می پیوندد. ولی این احتمال وجود دارد که برخورد یک جسم کهکشانی بزرگ با زمین سبب نابودی آن شود.

گفتنی است برخورد هر شی اعم از سنگ، سیاره یا ستاره به زمین از ارتفاع زیاد می تواند سبب تکه تکه شدن و نابودی کره زمین گردد و این رخداد دور از ذهن نیست. باید اشاره کرد خورشید نیز همچون دیگر ستاره ها روزی از بین می رود و مرگ خورشید با نابودی زمین همراه می شود. در حقیقت نظم زمین کاملا از بین می رود. عمر خورشید به نیمه رسیده و گفته شده در حال حاضر در نیمه دوم عمر خورشید به سر می بریم در نتیجه نابودی این ستاره بزرگ سبب نابودی زمین می شود.

5 1 رای
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تمامی حقوق این سایت محفوظ است هرگونه کپی برداری ممنوع است
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x